Regler for utleie
Gjelder for Hafslund IFs klubbhus, Rødsøyveien 6. 1724 Hafslundsøy
0. Ved betaling av leie bekrefter ansvarlig leier å ha lest og forstått disse reglene 1-9.
1. Leietaker skal i utgangspunktet være fylt 25 år, ha bosted i Norge og skal selv være til stede under arrangement.
2. Lokalet omfatter sal, kjøkken, trapper og to toalettrom i underetasjen.
3. Møblene i salen kan flyttes på, men det er ikke tillatt å flytte møbler ut av salen. Inventar skal settes tilbake slik det sto da leietaker overtok lokalet. Bord som er benyttet skal vaskes av leietaker. Synlige flekker på gulv skal fjernes. Tape eller oppheng skal fjernes og man må bruke tape som ikke etterlater lim eller merker. Bord og stoler som flyttes skal bæres og ikke skyves over gulvet. Ved bruk av kjøkken skal utstyr vaskes og settes på plass. Alt benyttet kjøkkentøy skal vaskes opp og ryddes bort. Kjøkkenbenker og bord skal vaskes og kjøleskap skal rengjøres. Lokalene skal være ryddet etter bruk. Søppel kastes i egnede dunker på utsiden. Lokalene skal være ryddet etter bruk. Tomgods må leietaker ta med seg. Uteområdet skal ryddes for søppel.
4. Musikken avsluttes senest kl.02.00. Alle skal være ute av lokalet senest kl. 02.30. Når man forlater lokalene skal alle lys slokkes og alle dører skal være stengt.
5. Vinduer og dører mot parkeringsplassen skal være lukket med hensyn til støy mot naboer. Fakler på utsiden av lokalet må benyttes med varsomhet og skal dersom bruk plasseres på nederste steintrapp ved parkeringsplassen.
6. Dersom fastsatte regler ikke følges kan leietaker holdes økonomisk ansvarlig. Leietaker er ansvarlig dersom det påføres skade på hus og/eller inventar. Leietaker faktureres tilsvarende kostnad for å erstatte det tapte. Hvis ikke leietaker rydder tilfredsstillende kan kostnader påløpe. Utleier skal ved skade på hus eller inventar kontakte utleieansvarlig: Tommy C. Olsen tlf: 98115822
7. Lån av nøkkelkort avtales på epost til utleie@hafslundif.no. Leien betales etter avtale senest før utleien skjer. Ved avbestilling senere enn en uke før dagen arrangementet kan klubben kreve kompensasjon inntil 30 %.
8. Før arrangementet/festen starter skal leietaker oppnevne brannansvarlig som før arrangementet/festen starter skal informere alle deltakerne om hvor rømningsveiene finnes og møteplass utendørs dersom brannalarmen utløses. Leietaker/brannansvarlig plikter å sette seg inn i: A. Hvor rømningsveier er, og passe på at rømningsveiene er frie. B. At alle dører er lette å åpne uten nøkkel. Dører skal ikke på noe tidspunkt være låst under arrangementet. C. Fordele av arbeidsoppgaver ved eventuelt branntilløp, som hvem sjekker garderober, wc, kjøkken etc. D. Sjekk ut hvor brannslukkingsutstyr finnes. E. Avtale møteplass ute ved eventuelt branntilløp (Parkeringsplassen).
9. Før lokalene forlates etter arrangementet, skal man påse at alle levende lys er slukket, utstyr og husholdningsmaskiner er slått av, elektriske lys er slukket og ledninger i stikkontakter på kjøkken er tatt ut.